Komunikace a vizuální styl

Máme co říct a umíme naslouchat

Vybavte si na chvíli centrum Olomouce se všemi náměstími a uličkami, kterými během všedního dne projdou tisíce lidí. Tak nějak podobně to vypadá i v areálu Fakultní nemocnice Olomouc. Máme tu historické budovy i moderní stavby, chodníky, silnice i parčíky, obchůdky i cukrárny. Hlavně k nám ale každý den zamíří v průměru dva a půl tisíce pacientů a ještě o zhruba dva tisíce více zaměstnanců. Město ve městě. Aby vše dobře fungovalo, musíme správně komunikovat nejen mezi sebou, ale musíme hlavně umět mluvit s našimi pacienty i jejich blízkými. A také je umět správně nasměrovat tam, kam se potřebují dostat. O to se u nás snažíme opravdu všichni. 

O Public Relations (oblast vztahů s veřejností) a Media Relations (oblast vztahů s médii) se ve Fakultní nemocnici Olomouc stará především Oddělení vztahů s veřejností. Poskytuje informace novinářům, vydává tiskové zprávy, podílí se na publikování aktualit na webových stránkách a zaměstnaneckém intranetu i na vydávání nemocničního časopisu, který spolu s dalšími materiály distribuujeme do ambulancí a na lůžka našich klinik a oddělení.

Nejsme ovšem jen těmi, kdo informace sdělují. Umíme také naslouchat a jsme rádi, pokud se o dění v nemocnici aktivně zajímáte a máte chuť spolu s námi neustále něco zlepšovat. Součástí Oddělení vztahů s veřejností je i telefonní ústředna, jejíž pracovnice ochotně vyslechnou vaše problémy a požadavky a nasměrují vás na správné pracoviště či k příslušnému odborníkovi. Stejnou úlohu má rovněž e-mailová adresa info@fnol.cz, kterou obhospodařujeme a průběžně zde reagujeme na vaše zprávy.

Do komunikace verbální a vizuální se rovněž aktivně zapojuje Oddělení propagace a jednotného vizuálního stylu. Jeho pracovníci dokumentují dění v nemocnici a informace publikují na webu, intranetu a sociálních sítích naší nemocnice. Pečujeme rovněž o navigační značení v našem rozsáhlém areálu, zpracováváme grafické materiály, dbáme na dodržování design manuálu. K naší agendě patří rovněž marketingová podpora jednotlivých pracovišť FN Olomouc pro zvýšení spokojenosti jejich klientů. A v neposlední řadě spolupracujeme s Personálním úsekem na náboru nových zaměstnanců s využitím moderních nástrojů HR marketingu.

My všichni především chceme, abyste od nás odcházeli pokud možno uzdravení a také s pocitem maximální péče a porozumění. I proto společně s kolegy z Odboru kvality FN Olomouc sledujeme a detailně rozebíráme výsledky pravidelných anket spokojenosti našich pacientů. Ta je totiž naším hlavním cílem.