Postup při podání stížnosti

  1. Ust. § 93 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskyto-vání ukládá FNOL zveřejnit postup při podávání stížnosti proti postupu FNOL při poskyto-vání zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami. Po-dání může podat:
    1. pacient,
    2. zákonný zástupce pacienta,
    3. osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel,
    4. osoba zmocněná pacientem.

     

  2. Podání je možno podat několika způsoby:
    1. písemně na adresu ředitele FNOL s vlastnoručním podpisem,
    2. ústně do protokolu u služby konajícího zaměstnance na pracovišti, na které je stížnost podána,
    3. ústně do protokolu v kanceláři ombudsmana FNOL,
    4. elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem; nebude-li e-mail opatřen zaruče-ným elektronickým podpisem, pohlíží se na takto zaslané podání jako na anonym (dle ust. § 175 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád),
    5. faxem

     

  3. Lhůty:
    1. o přijetí „podání“ zašle FNOL ve lhůtě do 30 dnů ode dne obdržení sdělení o tom, že zahájila řízení, nebo že neshledala důvody k zahájení šetření stížnosti, popřípadě sdě-lení o postoupení jinému příslušnému orgánu,
    2. vyřídit „podání“ do 30 dnů ode dne jeho obdržení; tuto lhůtu může odůvodněně pro-dloužit o dalších 30 dnů,
    3. jde-li o podání, k jehož vyřízení je FNOL nepříslušná, je povinna do 5 dnů od jeho do-ručení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu.

    O prodloužení lhůty a postoupení podání je FNOL povinna informovat podávajícího.

     

  4. Stížnost:
    1. osoba, která na jakékoliv úrovni přijímá stížnost je povinna navrhnout stěžovateli ústní projednání stížnosti s nadřízeným; tuto možnost mají povinnost navrhnout i zaměst-nanci kanceláře ombudsmana FNOL,
    2. nebude-li stížnost vyřízena při ústním jednání a stěžovatel bude trvat na podání stížnos-ti, je povinností nadřízeného (4a) učinit zápis a tento neprodleně předat do kanceláře ombudsmana FNOL; rovněž je možné se telefonicky dohodnout na provedení zápisu o stížnosti v kanceláři ombudsmana FNOL či podání stížnosti dle odstavce 2 písm. a),d),e).

     

  5. Postup při řešení stížnosti
    1. při podání stížnosti ústně do protokolu musí být přítomni nejméně dva zástupci FNOL,
    2. stěžovatel musí předložit doklad totožnosti,
    3. zástupci FNOL společně se stěžovatelem formulují do protokolu znění stížnosti, při-čemž musí být jasné:
      • kdy vznikl důvod k podání stížnosti (hodina, datum),
      • kde vznikl důvod k podání stížnosti (název pracoviště FNOL),
      • kdo (jména lékařů, sester apod.),
      • jak (při operaci, vyšetření apod.)
      • čím (jakým nástrojem apod.),
      • co navrhuje stěžovatel,
    4. po skončení formulace stížnosti přečte zapisující celý zápis, stěžovatel případně opra-vuje formulaci,
    5. v případě souhlasu, podepíší zápis všichni přítomní, vyhotoví se dva stejnopisy, z nichž jeden obdrží stěžovatel a jeden ombudsman FNOL,
    6. kancelář ombudsmana vede jmenný rejstřík, do kterého stížnost zapíše,
    7. zápis je předán řediteli FNOL a ten rozhodne, kdo bude danou stížnost dále řešit, tzn. připraví materiály pro odpověď.

    Vždy je nutné dodržet lhůtu 30 dnů pro zaslání odpovědi ode dne přijetí stížnosti.

     

  6. Závěrečné upozornění

    Pokud osoba, která podala FNOL stížnost s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stíž-nost ke Krajskému úřadu Olomouckého kraje, Odboru zdravotnictví.

Projekty financované z mezinárodních fondů

Projekty financované z EU Projekty financované z EU Projekty financované z EU Projekty financované z EU Projekty financované z EU
« předchozí
další »