Obchodní podmínky
Obchodní podmínky Fakultní nemocnice Olomouc pro dodávky léčiv
(Fakultní nemocnice Olomouc jako kupující)
- Prodávající se zavazuje dodat objednané léčivé přípravky v termínu dle potřeby kupujícího, nejpozději do 15.00 hodin prvního pracovního dne následujícího po obdržení objednávky, a kupující se zavazuje řádně a včas dodané léčivé přípravky od prodávajícího převzít a uhradit prodávajícímu kupní cenu garantovanou prodávajícím v době objednávky léčivých přípravků kupujícím.
- Místem plnění je lékárna Fakultní nemocnice Olomouc.
- Standardní doba pro převzetí zboží je v pracovní dny 6:30 až 15:30 hodin. Ve výjimečných případech a po předchozím odsouhlasení kupujícím lze převzít zboží i mimo tuto standardní dobu převzetí.
- Kupující neposkytuje a prodávající není oprávněn požadovat zálohu kupní ceny.
- Faktura za dodané léčivé přípravky bude prodávajícím doručena kupujícímu zároveň s dodáním léčivých přípravků, není-li dohodnuto jinak.
- Fakturovaná cena za dodání léčivých přípravků musí být uvedena jak bez DPH, tak včetně DPH, a obsahuje veškeré náklady prodávajícího, jako například dopravné, balné, pojištění. Faktura musí obsahovat údaj o ceně původce u léčivých přípravků s regulovanou obchodní přirážkou.
- Kupující je povinen uhradit prodávajícímu kupní cenu za léčiva na základě faktury vystavené prodávajícím v souladu s dodacím listem potvrzeným oprávněným zaměstnancem kupujícího.
- Doba splatnosti faktur je stanovena na 60 kalendářních dní od data jejich prokazatelného doručení kupujícímu.
- V případě, že vystavená faktura obsahuje nesprávné cenové údaje či nesprávné náležitosti, je kupující oprávněn fakturu vrátit prodávajícímu do doby její splatnosti. V takovém případě je prodávající povinen vystavit fakturu novou, přičemž lhůta splatnosti kupní ceny začíná běžet znovu ode dne prokazatelného doručení řádně vystavené faktury kupujícímu.
- Za zaplacení kupní ceny se považuje odeslání příslušné částky na účet prodávajícího, nebylo-li dohodnuto jinak.
- Doba použitelnosti zboží při jeho převzetí musí být minimálně následujících 6 měsíců, nebude-li dohodnuto jinak.
- Prodávající je povinen předat kupujícímu nejpozději společně s dodávkou zboží veškerou dokumentaci nutnou k převzetí a řádnému užívání zboží, kterou vyžadují příslušné obecně závazné právní předpisy, zejména vyhláška 229/2008 Sb., o výrobě a distribuci léčiv, ve znění pozdějších předpisů.
- Prodávající odpovídá za to, že dodané zboží je způsobilé k užití v souladu s jeho určením a odpovídá všem požadavkům obecně závazných právních předpisů, zejména zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Kupující je povinen zboží před převzetím zkontrolovat a může odmítnout zboží převzít zejména, pokud prodávající nedodá zboží v objednaném množství nebo druhovém složení, pokud zboží bude mít zjevné závady v jakosti nebo bude poškozené nebo prodávající nedodá doklady nutné k převzetí a řádnému užívání zboží. Prodávající má v takovém případě povinnost dodat bez zbytečného odkladu zboží nové, v souladu s objednávkou kupujícího. Kupující může převzít zboží s neúplnou nebo chybnou dokumentací (např. dodací list) v případě, že to bude nezbytné pro zajištění léčebné péče. V takovém případě učiní kupující písemný záznam o převzetí zboží jiným vhodným způsobem. Prodávající je v takovém případě povinen dodat chybějící nebo opravný doklad neprodleně, nejpozději do 2 pracovních dnů.
- Prodávající poskytuje záruku za jakost dodaného zboží po celou dobu jeho použitelnosti.
- Prodávající bere na vědomí, že v souladu s interními předpisy kupujícího nese náklady související s vjezdem motorových vozidel do místa plnění.
- Kupující je oprávněn od smlouvy (objednávky) odstoupit ze závažných důvodů, za které se považuje zejména nedodržení termínů lhůty pro dodání zboží (dle bodu 1 nebo uvedeného na objednávce, pokud je výslovně uveden) o více jak 1 kalendářní den. Odstoupení bude učiněno písemně a je účinné okamžikem doručení.
- Prodávající bere na vědomí, že jednotkové ceny léčivých přípravků budou zveřejněny v registru smluv, pokud není v kupní smlouvě sjednáno jinak nebo pokud prodávající nebo držitel registrace předem písemně neoznámí kupujícímu, že považuje jednotkovou cenu za předmět obchodního tajemství dle §504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Na základě tohoto písemného oznámení prodávající posoudí, zda jednotková cena naplňuje objektivní znaky obchodního tajemství. Pokud ano, kupující jednotkovou cenu v registru smluv nezveřejní a prodávající nebo držitel registrace je pak povinen zveřejnit jednotkovou cenu v Databázi jednotkových cen léčiv dodávaných do nemocnic přímo řízených Ministerstvem zdravotnictví České republiky.
- Smlouvu (objednávku) vzniklou na základě těchto obchodních podmínek nelze dále postupovat, jakož ani pohledávky z ní vyplývající.
Obchodní podmínky Fakultní nemocnice Olomouc pro dodávky diagnostik.
(Fakultní nemocnice Olomouc jako kupující)
- Prodávající se zavazuje dodat zboží v termínu uvedeném na objednávce. Kupující se zavazuje řádně a včas dodané zboží od prodávajícího převzít a uhradit prodávajícímu kupní cenu garantovanou prodávajícím v době objednávky.
- Místem plnění je lékárna Fakultní nemocnice Olomouc.
- Standardní doba pro převzetí zboží je v pracovní dny 6:30 až 15:30 hodin. Ve výjimečných případech a po předchozím odsouhlasení kupujícím lze převzít zboží i mimo tuto standardní dobu převzetí.
- Kupující neposkytuje a prodávající není oprávněn požadovat zálohu kupní ceny.
- Faktura za dodané zboží bude prodávajícím doručena kupujícímu zároveň s dodáním zboží, není-li dohodnuto jinak.
- Fakturovaná cena za dodání zboží musí být uvedena jak bez DPH, tak včetně DPH, a obsahuje veškeré náklady prodávajícího, jako například dopravné, balné, pojištění.
- Kupující je povinen uhradit prodávajícímu kupní cenu zboží na základě faktury vystavené prodávajícím v souladu s dodacím listem potvrzeným oprávněným zaměstnancem kupujícího.
- Doba splatnosti faktur je stanovena na 60 kalendářních dní od data jejich prokazatelného doručení kupujícímu.
- V případě, že vystavená faktura obsahuje nesprávné cenové údaje či nesprávné náležitosti, je kupující oprávněn fakturu vrátit prodávajícímu do doby její splatnosti. V takovém případě je prodávající povinen vystavit fakturu novou, přičemž lhůta splatnosti kupní ceny začíná běžet znovu ode dne prokazatelného doručení řádně vystavené faktury kupujícímu.
- Za zaplacení kupní ceny se považuje odeslání příslušné částky na účet prodávajícího, nebylo-li dohodnuto jinak.
- Doba použitelnosti zboží při jeho převzetí musí být minimálně následujících 6 měsíců, nebude-li dohodnuto jinak.
- Prodávající je povinen předat kupujícímu nejpozději společně s dodávkou zboží veškerou dokumentaci nutnou k převzetí a řádnému užívání zboží, kterou vyžadují příslušné obecně závazné právní předpisy.
- Prodávající odpovídá za to, že dodané zboží je způsobilé k užití v souladu s jeho určením a odpovídá všem požadavkům obecně závazných právních předpisů.
- Kupující je povinen zboží před převzetím zkontrolovat a může odmítnout zboží převzít zejména, pokud prodávající nedodá zboží v objednaném množství nebo druhovém složení, pokud zboží bude mít zjevné závady v jakosti nebo bude poškozené nebo prodávající nedodá doklady nutné k převzetí a řádnému užívání zboží. Prodávající má v takovém případě povinnost dodat bez zbytečného odkladu zboží nové, v souladu s objednávkou kupujícího. Kupující může převzít zboží s neúplnou nebo chybnou dokumentací (např. dodací list) v případě, že to bude nezbytné pro zajištění léčebné péče. V takovém případě učiní kupující písemný záznam o převzetí zboží jiným vhodným způsobem. Prodávající je v takovém případě povinen dodat chybějící nebo opravný doklad neprodleně, nejpozději do 2 pracovních dnů.
- Prodávající poskytuje záruku za jakost dodaného zboží po celou dobu jeho použitelnosti.
- Prodávající bere na vědomí, že v souladu s interními předpisy kupujícího nese náklady související s vjezdem motorových vozidel do místa plnění.
- Kupující je oprávněn od smlouvy (objednávky) odstoupit ze závažných důvodů, za které se považuje zejména nedodržení termínů lhůty pro dodání zboží (dle bodu 1) o více jak 3 kalendářní dny. Odstoupení bude učiněno písemně a je účinné okamžikem doručení.
- Prodávající bere na vědomí, že jednotkové ceny budou zveřejněny v registru smluv, pokud není v kupní smlouvě sjednáno jinak nebo pokud prodávající nebo držitel registrace předem písemně neoznámí kupujícímu, že považuje jednotkovou cenu za předmět obchodního tajemství dle §504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Na základě tohoto písemného oznámení prodávající posoudí, zda jednotková cena naplňuje objektivní znaky obchodního tajemství. Pokud ano, kupující jednotkovou cenu v registru smluv nezveřejní.
- Smlouvu (objednávku) vzniklou na základě těchto obchodních podmínek nelze dále postupovat, jakož ani pohledávky z ní vyplývající.
Smluvní obchodní podmínky pro rezervaci a platbu registračních poplatků na akce pořádané Fakultní nemocnicí Olomouc (dále jen FNOL) prostřednictvím rezervační aplikace na stránkách www.fnol.cz/kalendar-akci
- K platné registraci na akci FNOL je třeba v registračním formuláři uvést platné kontaktní údaje, včetně platného e-mailu, na který bude zasláno potvrzení o provedené registraci s platebními údaji. V souladu s ustanoveními Nařízení (EU) 216/679 o ochraně osobních údajů (obecné nařízení „GDPR“) a zák. č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, FNOL garantuje, že zpracovávaná osobní data získaná během rezervace či plateb, jsou považována za důvěrná a budou užívána pouze pro účely rezervace, platby registračních poplatků a komunikace FNOL s klienty.
- Platbu registračního poplatku může návštěvník provést bankovním převodem nebo platbou z online bankovnictví dle zaslaných platebních údajů.
- Platby prostřednictvím internetové aplikace jsou zabezpečeny prostřednictvím platební brány. FNOL nejsou v průběhu bankovní operace předávány žádné informace o číslech účtů nebo kreditních karet návštěvníků.
- Výše registračního poplatku je vždy stanovena pro jednotlivé akce.
- Na základě provedení registrace a uskutečnění platby registračního poplatku je klient oprávněn účastnit se pořádané akce, na kterou se registroval a zaplatil poplatek – při vstupu na akci může být vyžadováno předložení potvrzení o úhradě poplatku.
- Registraci je možné před konáním akce zrušit odkazem v mailu potvrzujícím přihlášení na akci. Zažádat o vrácení poplatku je nutné poslat na mail: marketing@fnol.cz. Platí tyto storno poplatky: zrušení registrace do 30 dnů před datem konání akce - bez storno poplatku, zrušení registrace do 14 dnů před datem konání akce - storno poplatek 50 %, zrušení v kratší době či nedostavení se na akci - storno poplatek 100 %
- V případě neprokázání úhrady poplatku je nutné zaplatit vstupné na místě (účtován příplatek + 500,- Kč k registračnímu poplatku dané akce a pro konkrétní skupinu do které klient náleží – LP, NLZP, státní instituce, firma apod.).
- Klient má právo na vrácení registračního poplatku ve výši 100 % při neuskutečnění akce z důvodu zapříčiněného ze strany FNOL. V takovém případě vrácení registračního poplatku proběhne automaticky způsobem, jakým byl poplatek uhrazen, a to nejpozději do 30 dnů od oznámení o neuskutečnění akce.
- V případě, že se akce neuskuteční z důvodu vyšší moci, není FNOL povinna klientovi poplatek vrátit.