Česká bankovní asociace opět spouští vzdělávací kampaň #nePINdej! Nově do ní zapojila i umělou inteligenci.

22. září 2023

#nePINdej! – celonárodní vzdělávací kampaň v oblasti kyberbezpečnosti

Kybernetická kriminalita se týká široké veřejnosti bez rozdílu věku, pohlaví nebo vzdělání. Česká bankovní asociace proto spouští další ročník rozsáhlé vzdělávací kampaně #nePINdej!, která upozorňuje na sílící nebezpečí podvodů na internetu. Formou hravého testu na www.kybertest.cz se zájemci mohou rychle a snadno naučit, jak rozpoznat kybernetické útoky a jak jim nenaletět. Kampaň se zaměřuje na širokou veřejnost – mladistvé od 12 let, dospělé i seniory.

„Loňská kampaň byla velmi úspěšná, Kybertest si k dnešnímu dni vyzkoušelo téměř čtvrt milionu lidí, přičemž průměrné skóre bylo 74 %. I když se může zdát toto číslo vysoké, opak je bohužel pravda. Stačí málo a můžete přijít o veškeré úspory. Proto i letos v kampani pokračujeme a máme ambici zvýšit nejen počet těch, kteří si test vyzkouší, ale i samotné výsledné skóre,“ říká Monika Zahálková, výkonná ředitelka České bankovní asociace„Abychom test udělali ještě atraktivnějším, začlenili jsme do něj nové druhy podvodů, ale také umělou inteligenci, protože i s tou e-šmejdi pracují a prostřednictvím ní se snaží své oběti okrást. Novinky máme i ve způsobech komunikace celé kampaně. Nově oslovíme veřejnost prostřednictvím edukativních spotů v České televizi a míříme také do většiny kin po celé ČR,“ doplňuje Monika Zahálková.

Kampaň #nePINdej! zcela jistě patří k nejrozsáhlejším kampaním v oblasti kyberbezpečnosti, které byly doposud realizovány. Unikátní je i to, že se do ní zapojily jak orgány státní správy, které se kyberbezpečností zabývají, tak klíčové firmy českého byznysu, jichž samotných nebo jejichž klientů se podvodné útoky také týkají. Kromě České bankovní asociace, která je realizátorem projektu, jsou do kampaně zapojeny Policie České republiky, Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB), itego, a.s., Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, VISA, ČEZ, Balíkovna, O2 a České dráhy. Mediálními partnery jsou Česká televize, Seznam Zprávy, Deník a Cinestar.

Zdroj: Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost - Česká bankovní asociace opět spouští vzdělávací kampaň #nePINdej! Nově do ní zapojila i umělou inteligenci. (nukib.cz)